Projekt KAOS

Decorative image

01.10.2021

Hjørring kommune og SOSU Nord sætter sammen fokus på krop og sundhed for folkeskoleelever

Elever fra folkeskolens 4. 5. og 6. klasse i Hjørring Kommune vil én gang om året komme på besøg på SOSU Nords afdeling i Hjørring og vil på en anderledes og aktiv måde modtage undervisning om kroppen og dens muligheder. 
Vi kalder projektet for KAOS som står for: Krop, Aktivitet, Opdagelse og Sundhed – begreber som der dagligt arbejdes med på SOSU Nord. 

SOSU Nord og Hjørring kommune er stolte over samarbejdet og ser frem til at tilbyde eleverne en spændende og anderledes dag. Uddannelsesleder Maybritt Skak Pedersen udtaler i den anledning:
”SOSU Nord glæder sig til at give eleverne i Hjørring Kommune en anderledes og lærerig dag, hvor de både kan opleve mange af de emner vi dagligt underviser i og modtage undervisningen i nogle andre omgivelser og rammer.”

5. P. fra Muldbjerg var i fredags med i KAOS-forløbet, og deres underviser Peter Holm Sørensen udtaler: 
”Det er et super arrangement her på SOSU Nord, og det har virkelig vist, at man kan kombinere læring, bevægelse og konkurrence. Børnene synes det er sjovt, og de lærer noget undervejs, for der inddrages masser af relevant viden i forbindelse med legeaktiviteterne. Nogle af emnerne kender eleverne allerede lidt til fra vores undervisning i natur og teknologi, idræt og dansk.  Det har været så fint, og så vidt jeg kan se, har alle børnene fået noget ud af det og kommer hjem med en god oplevelse. Underviser på SOSU Nord Birgitte Villadsen gik med stort engagement ind i den kreative og lærerige leg med eleverne, og de gode formidlingsevner gav børnene mange gode facts med hjem.”

Underviser fra SOSU Nord, Birgitte Villadsen, havde også en god dag med eleverne, og hun udtaler: ”Jeg kan fortælle at det var en fornøjelse at se eleverne gå all in på KAOS-aktiviteterne, se dem samarbejde og vise interesse i hvad kroppen er og ikke mindst hvad den kan. Udover at få en god oplevelse med de sjove øvelser, håber jeg også at de har fået faglig læring med fra dagen. På dagen er man i hvert fald ikke i tvivl om, at når først de har været en tur i tarmbanen, så ved de godt hvor mange meter tarm vi har i kroppen.”